به فروشگاه محصولات مجازی و دانلودی مکث فایل خوش آمدید * . * . * به مناسبت افتتاح فروشگاه 50 درصد تخفیف برای تمامی محصولات اعمال شده است. همچنین در صورت خرید کلی تخفیف های بیشتری در نظر گرفته شده که می توانید با مراجعه به صفحه "نرخ محصولات" از آن ها اطلاع یابید * . * . * اگر محصول موردنظر شما موجود نیست به پشتیبانی اطلاع دهید تا در اسرع وقت در فروشگاه مکث قرار گرفته و آماده خرید شود * . * . *

پایان نامه مقایسه میزان توانمندی فنی، ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه - فروشگاه محصولات مجازی مکث
X
تبلیغات
X
تبلیغات
رایتل
< برای نتایج دقیقتر، فقط کلمه کلیدی را جستجو کنید. مثل:فلزکاری،اتوماسیون و... >

پایان نامه مقایسه میزان توانمندی فنی، ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه

  

«مقایسه میزان توانمندی فنی، ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه»
  
  

  

توضیحات:

  

فهرست:

فصل اول

موضوع تحقیق

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیه های تحقیق

تعاریف عملیاتی

فصل دوم

ادبیات تحقیق

تعریف مدیریت

فراگرد مدیریت

کارکرد های مدیریت

 پیشینه تفکر درباره مدیریت

پیدایش تئوریهای مدیریت

مکا تب کلاسیک مدیریت

آموزش و پرورش و اهمیت آن

مدیریت آموزشی

مدیریت آموزشی یعنی مهارت در ارزشیابی

ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی

وظایف مدیران آموزش و پرورش

مهارت های مورد نیاز مدیران مدارس

پیشینه تحقیق

فرضیه تحقیق

نتیجه گیری تحقیق

نتایج تحقیق

هدف تحقیق

فرضیه های تحقیق

فصل سوم

نوع تحقیق

جامعه آماری

حجم نمونه

روش نمونه گیری

ابزار اندازه گیری

روش های جمع آوری اطلاعات و داده های تحقیق

روش تجزیه و تحلیل آماری

طرح تحقیق

منابع به صورت داخل متنی موجود است


مقدمه:

اگر چه موضوع مدیریت همزاد زندگی انسان بوده و از آغاز پیدایش با او بوده است اما در جهان امروز به علت گسترش سازمانها و افزایش ، پیچیدگی ، تراکم تکنولوژی و نیازها مورد توجه خاص قرار گرفته است. مدیریت در قرن حاضر به عنوان یک علم از جمله علوم کاربردی است و با عنایت به اهمیت این علم در اداره و رهبری سازمانها ، میتواند نقش اساسی را در بهبود و موفقیت سازمان ها بر عهده داشته باشد .
امروزه ، سرعت ، قدرت عمل و تنوع فرآورده های انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگ کننده و مدبری بنام مدیر دارد، تا بتواند با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت ، بین همه اجزاء امکانات موجود و نیروهای سازمان هماهنگی و وحدت ایجاد کند. ( میر کمالی – سال 1373ص 15 )

آموزش و پرورش از یک سو به عنوان یک نهاد اجتماعی جلب و از سوی دیگر با مطرح شدن نظریه 3 مایه انسانی و ارزش اقتصادی آموزش و پرورش تعلیمات رسمی هر جامعه نوعی سرمایه گذاری تلقی می گردد، که بازدهی آن با نحوه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ارتباط کامل دارد.آموزش و پرورش در جوامع مختلف میتواند با اتخاذ تدابیر و سیاستهای مناسب ضمن تحکیم و گسترش ارزشهای آن با ایجاد تغییرات رفتاری ، نوسازی ارزشهای حاکم بر جامعه را نیز ترویج نماید.امروزه نقش مدرسه که یکی از اصول بخش های آموزش و پرورش است با اهداف دوره های گذشته اختلاف زیادی دارد، زیرا اجتماع امروز از مدرسه به عنوان یک موسسه تربیتی انتظار دارد که ضمن ایجاد تربیت اجتماعی دانش آموزش ، بتواند در پرورش افراد سازنده جهت رفع نیازهای جامعه نیز همت گمارد . بنابراین مدیریت بر حسن اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی و ارزیابی عوامل مربوط از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و لازم است که مدیران مدارس از اصول و فنون تعلیم و تربیت از یک طرف ، و از اصول و فنون مدیریت از طرف دیگر اطلاعات کافی داشته باشد. همین امر باعث شده است که صاحب نظران مدیریت آموزشی در نوشته ها و گفته های خود ، مدیریت آموزشی را به عنوان پر اهمیت ترین مدیریت ها معرفی نماید.آنچه که مطرح شد اهمیت ویژه مدیریت در آموزش و پرورش و نقش برجسته مدیر در مدرسه را روشن میسازد . لذا افردای باید در راس موسسات آموزشی قرار گیرند که دارای آگاهی ها و مهارتهای لازم در زمینه مدیریت باشند.در بین علمای مدیریت وجود حداقل سه مهارت در فرا گرد مدیریت تشخیص داده شده است. رابرت کاتز این سه مهارت را با عنوان های مهارت فنی ، مهارت انسانی و مهارت ادراکی تعریف نموده و ارزش نسبی هر کدام را بر شمرده است.
بنابراین تعریف سرپرستان در سطوح پایین تر به مهارت فنی قابل ملاحظه ای نیاز دارند، ولی مدیران در سطح بالا به مهارت ادراکی بیشتری نیازمندند. در حالیکه در شاخص مشترکی که در همه سطوح مدیریت اهمیت دارد و در واقع فصل مشترک هر نوع مهارتی است، مهارت انسانی است. ( علاقه بند 1373 – ص 101 )

در مهارت فنی دانستن و توانستن مطرح است. علم ، دانستن است و هنر استفاده از آن ، توانستن ، علم موقعی مفید خواهد بود که کاملاً منطبق بر ارزش های حاکم بر فرهنگ یک جامعه باشد.بنابراین مدیر خوب باید معتقد و مدبر بوده و آموزش های حرفه ای لازم را دیده باشد در مهارت انسانی حمایت ، مساعدت و تقویت در اجرای امور و همکاری کردن برای نیل به هدف مطرح است ، نه دستور دادن و ریاست کردن ، در مهارت ادراکی برنامه ریزی و خلاقیت مطرح است و هنر مدیر شناخت این توانائیهاست .
مدیران باید به دانش تخصصی مجهز باشند و دانش تخصصی عبارت است از دانشی که فرد را در یک رشته یا تخصصی کار بخصوصی آگاه و توانمند سازد . توان و آگاهی تخصصی سبب تقسیم کار و تخصصی شدن امور می شود . ( میر کمالی، 1374ص202)

بنابراین ضروریت دارد ویژگیها و نقاط قوت و ضعف مدیران واحدهای آموزشی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و جهت باروری و اثر بخشی آنان تلاش های لازم صورت پذیرد . این تحقیق به دنبال پاسخ این سوال است که مدیران دبیرستان های منطقه مرند تا چه حد از توانائیها و ویژگیهای کیفی مورد نظر برخوردار هستند...


چکیده
مدیریت جهت رسیدن به اهداف سازمانی در همۀ نهادها و سازمان ها بویژه در آموزش و پرورش نقش اساسی را باز ی می کند. بدون شک نظام آموزش و پرورش یکی از بزرگترین و مهم ترین نهادهای اجتماعی و پیچیده ترین ابداعات بشری محسوب میشود و با عنایت به سرمایه گذاری های کلان دولت در امر آموزش و پرورش جهت رسیدن به اهداف علمی، فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی داشتن مدیر لایق و قوی و دارای دانش فنی و مهارت های لازم جهت حصول اهداف آموزش و پرورش در مدرسه که عمدتاً با انسانها سر و کار دارد. ضرورتی انکار ناپذیر است. بنابراین دانش فنی، مهارت و قدرت ایجاد ارتباط با نیروی انسانی به کارگیری صحیح اصول علمی در اداره آموزشگاهها از ویژگی های عمده مدیران موفق محسوب می شود.

در این تحقیق هدف کلی پاسخ به این سوال است که :
آیا مدیران آموزشی دبیرستان های منطقه مرند دارای مهارت های مورد نیاز مدیران ( فنی، انسانی، ادراکی) هستند؟
جامعه آماری کلیه دبیرستان های منطقه مرند اعم از مدارس شهری و روستایی ، جامعه آماری این تحقیق را تشکیل می دهد. شهرستان مرند دارای ۷۱ دبیرستان میباشد که تعداد ۳۶ دبیرستان در شهر و تعداد ۳۵ دبیرستان در روستا مشغول فعالیت هستند.همچنین تعداد ۳۲ دبیرستان دخترانه و تعداد ۳۹ دبیرستان پسرانه می باشد.
از مدیران دبیرستان ها یک نمونه (۵۰نفری) انتخاب میشود که ۳۲ مدیر زن و ۳۹ مدیر مرد را شامل می شود.
روش انتخاب به صورت تصادفی است و دو نمونه به یک اندازه و یک کیفیت که معرف جامعه نیز باشد به صورت کاملاً تصادفی انتخاب میشود. و هر کدام از مدیران حداقل دارای ۳ سال سابقه کار می باشند.
خصوصیات یک مدیر موفق را چنین نتیجه گیری می شود.
۱- در عملکرد خود برنامه ها و هدف های مدرسه را کاملاً مشخص و تعیین نماید (اصل برنامه ریزی)
۲- نسبت به نیازها و هدف های شخصی کارکنان و همچنین نیازها و اهداف سازمان توجه خاص مبذول دارد. (اصل سازماندهی)
۳- حداقل دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشد و آموزشهای تخصصی مدیریت را گذرانیده باشد.
۴- در ایجاد روحیه گروهی بین کارکنان خود تلاش نماید و برای این منظور اقدام به تشکیل شورا در جهت جلب همکاری کارکنان مدرسه بنماید.
۵- از فعالیت های کارکنان خویش به طور صحیح و طبق ضوابط و مقررات تعیین شده ارزشیابی کند.
۶- عدالت و انصاف را بین کلیه کارکنان مدرسه و دانش آموزان اعمال نماید..
.


 
 نـوع فایـل  Word  تعداد صفحات : 52

 خریـد از فروشگاه دیگر مـا

 حجم فایل  46 کیلوبایت    قــیمت فایــل : 3000 تومان

 راهنمای مراحل خرید فایل

 

لطفا برای خرید و دریافت فوری فایل اینجا کلیک کنید

 
« قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که رمز دوم آنها فعال شده باشد »

کلمات کلیدی: دانلود پایان نامه مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه شهرستان مرند , پایان نامه مقایسه میزان توانمندی فنی، ادراکی، انسانی مدیران زن , توانمندی مدیران زن , توانمندی مدیران مرد , مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه شهرستان مرند , میزان توانمندی فنی , میزان توانمندی مدیران، پایان نامه مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه شهرستان مرند, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه شهرستان مرند، پیشینه تفکر درباره مدیریت, تحقیق مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه, دانلود مقاله مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه, کارکرد های مدیریت, مدیران زن و مرد, مدیریت آموزشی, مقاله مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه, مقایسه میزان توانمندی فنی ،ادراکی ،انسانی مدیران زن و مرد مقطع متوسطه, مهارت های مورد نیاز مدیران مدارس, میزان توانمندی فنی، دانلود تحقیق میزان توانمندی در مدیریت , دانلود مقایسه میزان توانمندی فنی , فنی , کتاب مدیریت ادراک , مدیریت ادراک و برداشت , مقاله در مورد ادراک رفتار سازمانی , مقاله مقایسه میزان توانمندی فنی , مقایسه ادراکی مدیران , مقایسه توانمندی فنی مدیران زن و مرد , مقایسه مدیران مرد و زن , مقایسه مدیریت زنان و مردان , میزان توانمندی فنی , نقش ادراک در رفتار سازمانی